Endometrios....

Vet ni vad? Endometrios är sjukdomen från helvetet. Mmm, varför detta?

Jo, av många anledningar såklart. En sjukdom är en sjukdom knappast någonting man önskar sig men denna sjukdomen tar ifrån en så mycket, tar ifrån mig så mycket. Att planera in saker och ting är jättesvårt, att planera in det går kväll men det är aldrig alls säkert att det blir av för rätt som det är så visar endon sitt fula tryne och invaderar mig mer än de kroniska. Mmm, mer än den konstanta värken och när det händer blir jag helt förstörd, det känns verkligen så. Jag vill gråta, skrika, ibland får jag nästan ett utbrott - ett utbrott på mig själv. Jag vill kunna & klara av för jag VILL så mycket men sjukdomen sätter käppar i hjulen.

Förra veckan låg jag inlagd en natt igen, jag var skitdålig. Jag hade mina älskade vänner där och för det är jag tacksam. Tack Godheten för att du visar mig att du finns, att du inte släppt mig helt.
Först min Qvinna, ja jag kallar henne för Min Qvinna - vackert. Hon är fantastisk & höll i mig när det kändes som jag gick i tusen bitar av värken, DET är ovärderligt för just då är man så hjälplös och känner sig så ensam så man rent fysiskt behöver känna någonting annat än värken, som för att känna att man fortfarande lever! Hon höll i mig och sjöng barnvisor! Så att jag säkert skulle veta att hon fanns där. Jag älskar dig min kära, underbara Qvinna! Jag är så tacksam för att du finns i mitt liv, inte nog med att du är en underbar vän du är dessutom klok, vacker & full av talang! Tack, tack för att du är en av de få som ger mitt liv mening & fyller mig med styrka.

Sen en stund innan hon gick hem till sin familj så kom min andre, käre vän. Min fina, manliga vän! Han är min bästa vän & känner mig mest och bäst av alla. Han ger mig ett lugn, en känsla av värde & han visar mig respekt & värme. Han är fantastisk och fanns vid min sida tills mitt i natten när han var så trött att ögonen ville falla ihop! Han gjorde allt, som så många gånger förut. Han är med mig på min resa, han är en så stor del av min resa & jag känner så obeskrivligt mycket för denne man, denne man som är & alltid kommer vara min bäste vän.
Tack..... för att du ser, känner & tycker om mig.

Nu ska jag hämta Snutta, sen handla & efter det ner till stan och käka glass med den fantastiska Qvinnan och hennes son, min dotters käre vän! :)

Grr.... Tiger in a dress! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0